Maandag, 13 september 2010

Bryce Canyon - Zion

Vanmorgen werden we optijd wakker want de wekker ging af. Lekker hoor, hadden zeker de vorige bewoners gezet. Nouja dan maar weer optijd het bed uit. Heb de computer even aangezet en gezellig zitten chatten met Pieter&Petra vanuit Orlando FL en met mijn (schoon)vader. Hierna weer alle spullen ingepakt want we gaan vandaag weer naar een ander hotel, maar niet voordat we nog een trail hebben gelopen in Bryce canyon.

Vanmorgen scheen het zonnetje heerlijk alleen toen we buiten kwamen was het koud! Jeetje dit hadden we nog niet eerder meegemaakt (49F / 10gr). Om 8:30am reden we Bryce canyon in en we mochten maar 25mph rijden in verband met x-ing wildlife. Gisteren hebben we helemaal niets gezien maar nu wel, eindelijk onze eerste 'Wildlife'. Het was de 'familie Hert' die over stak.

Wauw, wat een gaaf gezicht om deze beesten zo over te zien steken. We zijn verder gereden naar 'Sunset point'. Hier gaan we de 'Navajo loop trail' lopen. Heb je de foto's van gisteren gezien met alle pilaren (een na laatste), hier gaan we nu tussendoor lopen! Het was een hike van 1.3 miles en een hoogteverschil van 167meter. Omdat het zo koud was heb ik (danielle) mijn jas aangetrokken, na 3 minuten lopen heb ik deze maar weer uitgedaan. Hahaha, het was toch wel erg warm in het zonnetje. We moesten natuurlijk 167meter naar beneden dus het werd een zig-zag afdaling (lees: met in mijn achterhoofd ook weer een steile klim omhoog). Leuk om dit zo te lopen. Beneden aangekomen was het erg groen met bomen en op de achtergrond de rode, hoge rotsen.

We hebben een mooi pad afgelegd en helaas kwam daar de steile weg omhoog, ook wel een beetje zig-zaggen maar jeetje, nu hadden we allebei last hiervan. Wat een klim weer! We waren blij dat we boven waren na totaal ruim 1,5uur te hebben gelopen. Boven aangekomen kwamen we nog nederlandse mensen tegen en hier hebben we nog even mee staan praten. Haha, ze wisten dat wij nederlands waren want ze hadden ons gisteren al gezien bij de viewpoints. Nadat we hun een goede reis hadden gewenst zijn we naar de auto gegaan en het park uitgereden. We hebben even heerlijk gegeten bij de 'Subway'. Vervolgens hebben we de tomtom ingesteld op het volgende hotel en dit was toch weer drie uur rijden en we zijn opweg gegaan.

Onderweg natuurlijk weer een geweldige natuur! Eerst door de Red Rock Canyon gereden en vervolgens weer tussen de groene bomen. Heerlijk! Onderweg van die echte Amerikaanse ranches gezien, je weet wel, met zo'n houten poort en een megahek erom heen. Rond 1:45pm komen we aan bij ons volgende hotel en gelukkig konden we al inchecken. We hebben de spullen op de kamer neergezet en zijn met de auto naar 'Zion' national park gereden. We hebben hier weer onze pas laten zien, kregen een map en een krant van het park en gingen opzoek naar een parkeerplaats. In dit park mag je niet met de auto rijden, je gaat met een shuttlebus, dus moet je de auto parkeren op een overvolle parkeerplaats. We hadden mazzel we vonden gelijk een plekje. Ik had natuurlijk van te voren al bekeken wat er te doen was, vanmiddag gaan we kijken wat we kunnen doen.

We beginnen met een trail bij 'Weeping Rock'. Dit is een korte trail van 0.5miles, maar wel weer een hele steile. Voelde gelijk weer dat mijn benen nog aan mijn lijf zitten, hahaha. Uiteindelijk kom je aan het einde van het pad uit bij een rots waar water uit sijpelt. (lijkt net of hij huilt) Erg mooi! Moeilijk te zien op de foto's dat het water eruit sijpelt.

We stonden weer te wachten bij de shuttlebus, nu gaan we naar de 'Emerald Pools'. We gaan kijken naar de lower emerald pool. Bij het begin van de trail aangekomen staat er een bordje, Niels kijkt er even vluchtig op, en zegt we moeten links af. En deze weg ging alleen maar omhoog en omhoog, ik zeg nog dat we naar de lower gingen kijken en niet naar de upper. Nouja, na een lange wandeling zijn we uitgekomen bij de middle emerald pool.

Hahaha we lagen helemaal in een deuk! Nouja dan hebben we dit ook maar gezien, gelukkig ging het daarna wel allemaal weer bergafwaarts en ook kwamen we nog langs een kleine waterval en de lower emerald pool. En natuurlijk weer een mooi hert die er even voor ging liggen.

Het was inmiddels 5:30pm en we waren allebei helemaal stuk. We zijn met de shuttlebus teruggereden naar het visitors centrum en zijn in de auto gestapt. We hebben een hamburger gehaald bij de Burger King en zijn naar het hotel gereden. Hier hebben we lekker rustig gegeten en zijn aan het nagenieten van weer een fantastische dag.

Groetjes!
Daniƫlle & Niels

@Lea: Nou last van het tijdsverschil hebben we inderdaad, en over 2 dagen gaat de tijd weer terug. En ja, de natuur hier blijft prachtig!
@Adrie&Carla: Pa, je statieven zijn geweldig, we slepen ze overal nu mee naartoe! Enne we hebben heel veel filmpjes gemaakt zodat je er wat meer van kan zien dan alleen een foto. Dus bereid je maar vast voor op heel veel fotos/films. En laat mams de katten maar een knuffel van ons geven, we missen ze natuurlijk ook.
@Evelien: Nou ik denk niet dat ik (danielle) dat ga redden hoor die 'Angels landing trail'. Volgens mij ben ik al kapot na de eerste klim. Hahaha! We willen graag naar de 'Narrows' toe wandelen.
@Annelies&Ron: Ja de afstanden zijn groot, maarja dat hebben we zelf bepaald. Het is wel te doen hoor, je ziet onderweg zoveel. En de foto's! bereid je ook maar alvast voor op heel veel foto's en filmpjes die wij onderweg hebben gemaakt.
@Rumpel: Bryce Canyon is inderdaad heel erg mooi. Elk park heeft zijn charme vinden wij. En als we weer gaan mag je gerust mee in de koffer, heb nu ook nog plaats dus dat komt goed.

===================================================

Internet: op de kamer
Ontbijt: inbegrepen

1. He Niels en Danielle,

Mooie foto's hebben jullie weer gemaakt. De wandeling de Narrows is ook erg mooi en een hele mooie wandeling. Je kan een goed stuk doorlopen door het water. Maar de angelslanding is wel stijl inderdaad. Je loopt via een ketting die langs de route zit langs een afgrond. Ik zit al weer te wachten op jullie volgend verhaal met fotos. En blijf lekker lang nog in Amerika want het is hier echt niks met het weer.
    Groetjes

Evelien

2. Hey Niels en Daan,

We vonden het erg leuk om jullie ff te spreken, wat is dat toch leuk he die techniek!
    Het leek wel of jullie naast ons zaten ipv aan de andere kant van de wereld!
    Alleen als ik de pc aanzet dan zegt Abigail iedere keer"niels en daan kijken" en dan moet ik dat weer uitleggen natuurlijk...

Mooie fotos en we zijn benieuwd naar de rest....