Maandag, 20 september 2010

Mammoth Lakes - Yosemite

Vanmorgen weer uit onszelf vroeg wakker geworden, we hebben een heerlijke douche genomen en beneden een ontbijtje gehaald. Lekker vers fruit, een kopje thee en een gekookt eitje. Hmmmmm, dat is weer eens genieten. We hebben ons boeltje weer bij elkaar geraapt en alles in de auto gestopt, we gaan op weg naar Yosemite!

Onderweg zijn we eerst gestopt bij Mono Lake en hebben hier Tufa's gezien. Tufa's zijn vreemd gevormde kalksteentorens en zijn tussen de 200 en 900 jaar oud.

Teruggekomen bij de auto ligt er een briefje achter onze ruitenwisser. Was een envelop dat we fee moesten betalen omdat we de trail hadden gelopen, maar wij hadden gelezen dat we er inkonden met onze annualpass. Ik de ranger opzoeken en vertellen, ja hadden we de pas achter het voorruit moeten leggen, dan kon hij zien dat we betaald hadden. Hahahaha, dat hadden wij weer! We zijn de auto ingestapt en onze weg vervolgd, we zijn in het stadje Lee Vinning gestopt bij het visitors centrum voor een map van Yosemite park. Hier van de ranger natuurlijk weer informatie ontvangen en gaan nu echt naar Yosemite. We rijden de 'Tioga pass' op en WAUW wat een bergen, en wat een mooie omgeving. Geweldig! Geen idee hoe ik dit moet omschrijven.

We zijn onderweg gestopt bij 'Olmsted point'. Als je een paar honderd meter loopt heb je een mooi uitzichtspunt op de vallei en op de rotsformatie 'Half dome'.

We zijn weer in de auto gestapt en doorgereden over een hele lange weg door de vallei. Jeetje er lijkt geen eind aan te komen! Maar daar is onze volgende punt om te stoppen 'Tuolumne grove'. Hier gaan we weer een trail lopen en kijken naar de grote Seqouia bomen.

Wauw! deze zijn hoog! en breed. Ik heb hem geprobeerd te omarmen maar lukte niet. De weg naar beneden was goed te doen, maarja je moet ook weer naar boven. Dat was wel weer even een klim, maar..... we zijn geoefend dus het lukt ons weer om boven te komen. Weer zijn we in de auto gestapt en onze weg vervolgd naar de village beneden in de vallei. Onderweg komen we nog 'Bridalveil fall' tegen en hier zijn we toch ook maar even gestopt, even kijken of de waterval er is of droogstaat. Neehoor! vanaf de parkeerplaats is hij te zien. De waterval is niet heel groot, maar hij stroomt wel de berg af.

Nu rijden we beneden in de vallei en gaan inchecken bij onze volgende hotel. Nouja hotel! We gaan slapen in een tent. Hahaha, ik vind het helemaal leuk! Niels weet het nog niet zo. We krijgen sleutels mee voor de tent en de instructie dat wel alle etenswaren, drinken, parfum, toiletspullen e.d. uit de auto moeten halen en opbergen in de bearcage voor de tent. Ja, want hier lopen regelmatig beren over het terrein. Zullen we er nu dan toch een tegenkomen?

Alle spullen zijn uit de auto en neergezet in de tent/bearcage. We gaan een kijkje nemen bij het restaurant hier op het terrein. Jeetje wat een drukte hier! Nou we pakken wel even de shuttlebus en rijden een rondje door de village. We stoppen uiteindelijk bij een ander restaurant en hier hebben we heerlijk gegeten.
"Foto's volgen later"

Internet hebben we niet in de tent, dus zitten we gezellig in de 'guest lounge' achter de receptie. Gezellig hoor, hier kan je lezen, puzzelen en veel mensen zijn aan het internetten. Morgen gaan we nog meer bekijken in Yosemite.

Groetjes!
Daniƫlle & Niels

@Corine: Leuk een berichtje van jou! En ja, het gaat nu wel erg hard hoor, de laatste 2 daagjes nog maar. Maar, we zijn nog volop aan het genieten! Tot maandag!

===================================================

Weer: 77 F / 25 gr
Foto's: 202 (4243)
Benzine: $ 20,00 - 5,588 gallon
Internet: in de guest lounge
Ontbijt: niet inbegrepen

1. Zo die bomen zeg wat groot.
    Dat bos met die bomen zijn volgens mij ook gebruikt met een Star Wars film.

Nou bijna een eind aan deze mooie reis zeg wat is het snel gegaan maar hij is nog niet voorbij dus nog even lekker genieten.