Woensdag, 22 september 2010

Yosemite - San Francisco

Vannacht hebben we heerlijk geslapen en het niet koud gehad. Haha, gisteren hadden we maar gelijk 5 dekens op het bed gelegd. Ook vandaag weer optijd wakker geworden en we hebben alles weer bij elkaar geraapt en de auto ingepakt. Op de parkeerplaats liep een hert, heel rustig, tussen de auto's door.

We gaan weer naar San Francisco, het beginpunt van onze vakantie 3,5 week geleden. In Yosemite hebben we eerst nog even geshopt in een van de winkeltjes en zijn daarna in de auto gestapt en hebben dit park vaarwel gezegd. Natuurlijk niet voordat we nog bij een aantal punten zijn gestopt om een paar kiekjes te maken.

We hebben heerlijk gereden door de bergen heen! Echt heel mooi en je zag de natuur steeds weer veranderen en de bergen werden minder. Onderweg zijn we gestopt bij het stadje 'Oakdale', ook wel bekend van de tv-serie 'As the World Turns'. Hier zijn we even bij de 'big K-mart' binnen gelopen en hier zag ik toch een leuke knuffels, maar helaas de koffers zitten bijna vol en deze passen er echt niet meer in.

Niels heeft wel nog wat gekocht en we hebben nog lekker een laatste Amerikaanse 'whopper' gegeten bij de Burger King. Daarna zijn we weer in de auto gestapt want we zijn nog lang niet in San Francisco. De tomtom hebben we ingesteld op een 'Toys r Us' winkel in de buurt van San Francisco want Niels zoekt nog een speciale item van Transformers die ze alleen hier in de winkels verkopen. Bij de winkel aangekomen zijn we gaan zoeken, maar helaas het was er niet. Niels toch nog maar een verkoopster aangesproken en die wist gelijk waar hij het over had, zij zoeken en jahoor, gevonden! Niels is helemaal blij!

Het is nu nog een half uurtje rijden naar San Francisco en we nemen de tolweg over de brug naar de andere kant van het water. Ons hotel ligt naast het vliegveld dat is lekker makkelijk voor morgen als we weer naar huis toegaan. We zijn ingecheckt, hebben de spullen op de kamer gelegd en zijn nog even naar downtown San Francisco gereden. Ruim drie weken geleden hebben we dit in het donker gereden en nu toch nog even anders overdag. We hebben wel een andere weg genomen want ik wilde niet de hele stad doorkruizen, dus gewoon langs de waterkant. WAUW! wat een cruiseschepen liggen er hier aangemeerd, die hadden we nog niet eerder gezien.

We zijn nog even gaan winkelen, bij de zeeleeuwen gaan kijken en een laatste blik geworpen op Alcatraz en de Golden Gate Bridge. Op 'Pier 39' hebben we onze vakantie afgesloten met een heerlijk etentje bij 'Bubba gump'. Dat was weer genieten!

Terug in het hotel ben ik achter het internet gekropen want ik moet nog de blog bijwerken van een aantal dagen omdat er geen internet was in Yosemite park. Daarna lekker naar mijn bedje want morgen gaat de wekker om 7:00am voor de terugreis naar huis.

Oja, de koffers staan helemaal gepakt!(lees: propvol)

Groetjes!

Benzine: -
Internet: op de kamer
Ontbijt: inbegrepen

1. Nou dat was het dan bijna, ik wens jullie alvast een fijne en goede reis terug naar ons koude Nederland en ben verder benieuwd naar de foto's die nog moeten komen.

gr Lea

2. Hoi
    Jammer he dat het weer over is! Maar jullie hebben een heerlijke vakantie gehad! Mooie foto's hoor.
    Groeten en we zien elkaar misschien wel weer bij Hago