Zaterdag, 4 september 2010

Santa Maria - Los Angeles

Vandaag zijn we weer rond 8:30am op pad gegaan. Helaas was het weer mistig, dus het was weer even afwachten hoe het zicht aan de kust was. We reden weg bij het hotel richting de interstate. Onderweg zagen we plotseling de Walmart maar helaas ik was de afslag al voorbij gereden, verderop toch maar weer de interstate afgegaan en poging twee. Jahoor! we hebben hem gevonden en Niels heeft zijn eerste aankopen gedaan. Nouja 2e dan, de eerste was al twee dagen geleden bij de Target.

Hierna zijn we weer op weg gegaan. Onze eerste stop was bij de toegangspoort van Michael Jackons vroegere 'Neverland'. Ja, als fan moet je hier toch echt geweest zijn. Helaas kon ik niet dichtbij komen want er stond bewaking en de entree was afgezet. Ook de letters zijn van het hek afgehaald door de nieuwe eigenaar. Geeft niet, ik ben er geweest!!!

5225 Figueroa mountain rd, Los Olivios, CA

We zijn verder gereden naar het stadje 'Solvang'. Dit is een klein stadje gebouwd in Deense stijl. Gezellig om hier doorheen te lopen, winkeltjes te bekijken en we hebben hier wat gegeten.

Het was erg warm in de bergen ruim 30F warmer dan aan de kust. Vanuit Solvang zijn we onze weg weer vervolgt richting Los Angeles. Onderweg nog gestopt bij een vista point met een super uitzicht.

Je denkt dat het nog ongeveer 100miles rijden is, maar omdat de weg heel veel bochten bevat, net als de rest van de Highway 1, duurt dit toch veel langer. Bij Oxnard zijn we van de highway 101 afgegaan en hebben opnieuw de hw 1 opgepakt, dit is dan de Pacific coastal way. En zijn langs lang Malibu en Santa Monica beach gereden. Wauw, gewoon je huis aan het strand en aan de achterkant een verschikkelijk drukke weg. Het is Labor Day weekend en dat was wel te zien met dit mooie weer gingen veel amerikanen naar het strand. Als je naar het strand wil is dit goed te doen. Overal zijn parkeerplaatsen of je parkeert langs de weg er is plek voor iedereen.

Rond half 4 waren we bij het hotel aangekomen in deze drukke stad. We zitten vlakbij het vliegveld LAX. In het hotel zitten we op de 7e verdieping met een mooie uitkijk op de Hollywood letters en op de landende vliegtuigen, jammer dat de ramen van het hotel niet zijn gelapt om mooie foto's te maken. Hier bij het hotel is niets te doen in de omgeving dus we zijn even rond 5 uur gaan eten bij 'Taco Bell' en daarna even heerlijk in het zonnetje gezeten voor het hotel. Kijken hoe de amerikanen lang de MCdrive rijden die voor ons hotel staat. Een rustig avondje weer maar dat is wel lekker hoor kan ik even bijkomen van de autorit. Morgen gaan we LA verkennen.

Groetjes!
Daniƫlle & Niels

@Adrie&Carla: Nou we stonden op een soort houten brug aan het strand en de zeekoeien lagen op ong. 30 meter afstand. En, je kan onderaan het dagbericht ook een reactie achterlaten hoor :)

===================================================

Internet: op de kamer
Ontbijt: niet inbegrepen

1. Hoi,

Leuk hoor dat je bij het oude huis van Michael Jackson zijn geweest. Jammer dat je niet dichterbij kon komen. Blijf jullie volgen, nog veel plezier in de USA.

Groeten,
    Anthonie

2. Heerlijk om het allemaal te lezen en te zien..Geniet ervan..kus, Mariska

3. Zo weer een mooi stukje reis gehad.
    En wat apart dat de nieuwe eigenaar de letters er al heeft afgehaald van de poort van Neverland.Maar net wat je zegt je hebt het gezien.
    En dat Deens aandoende stadje ook wel grappig zeg.
    Zo en nu in de City of Angels haha gaan jullie ook nog iets ondernemen op zeg maar "film gebied"
    Hoor het wel veel plezier. en tot de volgende keer maar weer.

Gr Lea

4. Hey Daan en Niels,

Eindelijk is het me gelukt een reactie te plaatsen.
    Ging effe niet.
    Goed, dat jullie het zo naar jullie zin hebben.
    Jullie kunnen wel een boek schrijven als jullie terug komen.
    Erg leuk om alles te lezen. We blijven jullie volgen!
    Hou jullie haaks en geniet van alles.
    Liefs, John en Carla.

5. Hallo luitjes,

Leuk om jullie belevenissen te volgen. Krijg alweer zin om ook met Evelientje mijn koffertje te pakken en die kant op te gaan.
    De leukste foto vind ik die met die zeehonden in dat roeibootje. Waarom zou je ook gaan zwemmen als je ook droog kunt overvaren... Helemaal mijn types die beesten!
    Veel plezier nog en we blijven jullie volgen!

Mazzel,

Rump!

6. Hi Guys,

Jammer dat de dagen een beetje mistig beginnen, maar gelukkig klaar het al gauw op en komt de zon door als ik zo de foto's zie.

Solvang lijkt mij ook heel apart, het is net zo iets als het Griekse dorpje Tarpon Springs in Florida. Vreemde gewaarwording dat er dan zo;n niet-amerikaanse sfeer hangt, maar wel reuze gezellig.

De foto's zijn prachtig, wat ons betreft mag je er elke dag best wel wat meer plaatsen.

Enne.. leuk dat wij elkaar vanmorgen (voor mij vanmiddag) weer even hebben 'gesproken' via MSN.