Vrijdag, 10 september 2010

Sedona - Grand Canyon

Vanmorgen was ik (danielle) weer eens vroeg wakker, dus ben maar even gaan internetten. Rond 7:30am zijn we gaan ontbijten in de lobby, ik had eindelijk een gewoon broodje met pindakaas. Zo wat kan dat lekker smaken! We hebben onze koffers weer ingepakt, ijsklontjes in de koelbox gedaan en opweg.

We zijn in Sedona naar het vliegveld gereden, hier was een mooie 'view'. Deze keek uit op Sedona met de 'Red Rocks' op de achtergrond. Supergaaf! Hierna zijn we weer de berg afgereden en opweg naar 'Slide rock state park'.

Onderweg zijn we nog even gestopt bij Midgely Bridge (Vista Huckaby trail) voor weer een fantastisch uitzicht.

Slide Rock state park ligt even buiten Sedona en hierdoor stroomt de 'Oak creek' rivier. We kwamen bij de entree en moesten $10,00 betalen om het park in te gaan. De ranger gaf aan dat het echt een park was om te zwemmen en niet om te lopen, nou we zullen zien wat we kunnen doen. We zijn de trap afgelopen en zagen een super mooi riviertje door de canyon stromen. We hebben wat foto's genomen en zijn langs het water gaan lopen, kijken hoever we konden komen. Op de helft zagen we inderdaad de natuurlijke glijbaan en kinderen waren hier vanaf aan het glijden, leuk om te zien. Verderop hebben wij ook onze schoenen uitgedaan om even in het water te lopen. Nou ik zette een voet in het water en daar lag ik bijna. Hahaha, ja daarom heet het een 'slide park'. De stenen waar het water overheen stroomt zijn superglad. Niels
heeft nog een poging gedaan om naar de andere kant te komen, uiteindelijk is het hem wel gelukt. We hebben hier in het park ons eigen vermaakt met rondlopen dus dit was geslaagd.

Het park hebben we weer verlaten en zijn naar 'Williams' gereden. Dit is een bekend stadje op de 'Route 66'. Hier hebben we gegeten bij het bekende restaurant 'Twisters'. Daarna nog even door het stadje heengelopen. Dit is echt voor de touristen, er zitten veel motels, restaurants en souvenierswinkeltjes.

Vanuit Williams is het nog 1,5uur rijden naar de 'Grand Canyon'. Onderweg weer veel verschillende landschappen gezien. We kwamen bij de entree van het park, hier lieten wij onze 'annual pass' zien, er werd gevraagd of we intresse hadden in een map, en we konden doorrijden. Nou had ik mij een voorstelling gedaan dat je gelijk aan de rim staat, maar dat is niet zo. De Grand canyon lijkt wel een dorp opzich met wandelpaden, buslijnen, restaurants, hotels, en een treinstation. Ongelooflijk hoe groot. We hebben ongeveer nog 15min. gereden voordat we bij het hotel waren, want je mag maar 25mph rijden op de wegen. En wat een mensen stonden er voor het hotel, niet normaal hoeveel bussen met mensen hier worden gedropt om een dagje de canyon te bewonderen. We hebben de sleutel van onze cabin gekregen en zijn er heen gelopen, zo dat was nog even een zoektocht want de nummering was rommelig. Uiteindelijk de cabin gevonden, en wat gezellig ziet dit eruit. Echt een leuk houten huisje.

We hebben de spullen neergezet en zijn naar de rim gelopen (100 stappen), tja en wat ga ik nu zeggen. WAUW, wat is dit groot en diep! Wat we nu zien is met geen pen te beschrijven en ook niet met een foto te laten zien, dit moet je echt zelf bewonderen.

Niels zag allemaal mensen een stuk lager lopen, en dat wilde hij natuurlijk ook. We zijn een stukje afgedaald op de 'Bright Angel Trail'. Deze trail loopt helemaal tot in het dal aan de Colorado rivier. Deze trail kan je niet in een dag lopen, hiervoor overnacht je beneden in het dal. Maar goed wij hebben een klein stukje gelopen en dat was goed te doen en het uitzicht was geweldig! Maar nu weer terug omhoog, jeetje datwas wel weer een hele klim.

Toen we weer boven waren zijn we een stukje langs de rim gelopen en hebben genoten van het uitzicht. Vervolgens hebben wij de shuttlebus gepakt naar 'Mathers point. Dit was aan de andere kant van de rim trail. Hier zijn wij uitgestapt om vervolgens weer terug te lopen, langs de rim, naar de cabin. Wij snappen nu ook hoe die Franse jongen laatst de rim in is gevallen. Je mag namelijk gewoon aan de rim staan om foto's te maken een uitglijder en je ligt eraf. Kijk Niels heeft ook even een kijkje over de rand genomen.

Onderweg nog genoten van de zonsondergang om 6:43pm, nogmaals WAUW. Wat je hier ziet is ook echt niet te fotograferen dit moet je gewoon zien.

Na de zonsondergang moesten wij nog een flink stuk teruglopen naar de cabin. We hebben in het restaurant heerlijk genoten van een pastamaaltijd. We zijn naar buiten gelopen en het was pikdonker, Niels was helemaal blij dat hij van de sterrenhemel kon genieten.

We liggen op bed na te genieten van deze geweldige dag.

Groetjes!
Daniƫlle & Niels

@Rumpel: Nee, deze was niet te leasen! Enne nee, niet de ster van Pooh gezien. Jeetje heb ik die gewoon gemist.
@Anthonie: Leuk dat je ons blijft volgen.
@Adrie/Carla: Ja leuk he! het kost even wat tijd maar het is leuk om te doen. Zijn de kiddo's wel lief voor je?
@Allemaal: We vinden het elke dag weer leuk om te zien wie er een reactie heeft geplaatst, hier kijken we elke avond naar uit. Bedankt!

===================================================

Internet: in de lobby
Ontbijt: niet inbegrepen

1. He Niels en Danielle,

Wij vonden de Grand Canyon ook heel apart om te zien en om mee te maken. Dat moet je inderdaad zelf zien om daar een beeld bij te krijgen. Wij waren op de North Rim. Maar de zonsondergang dat is echt heel mooi. Wat ook leuk is om te doen is om te raften op de Colorado River of een ATV tour.
    Ik blijf jullie volgen ik heb nu al weer zin om op vakantie te gaan. Heel veel plezier

Groetjes

Evelien

2. hey neef en nicht,
    natuurlijk houden wij jullie in de gaten.
    we vinden het leuk dat jullie zoveel zien en meemaken, en door jouw blogs kunnen wij ook een beetje genieten van jullie trip.
    we spreken jullie snel!

dikke kus van m+p+a

3. Ja jullie hebben nils te veel gezegd het word steeds mooier ( ben niet jaloers ben niet jaloers hihi) nee reis mooi mee op deze manier en die zonsondergang wauw echt te gek laat staan in het echie.

Was het niet eng zo dat lopen op die rim met het idee dat je zo naar beneden kan kukelen?