Donderdag, 9 september 2010

Laughlin, NV - Sedona, AZ

Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan, want vandaag staat een hele lange reisdag voor de boeg. Ik ben benieuwd of we nog wel wat te vertellen hebben, behalve dat we in de auto hebben gezeten. Rond 7:15am zijn we naar beneden gegaan om te ontbijten en wat denk je! Jahoor zitten er al mensen achter die gokapparaten, ongelooflijk!

Om 8:00am zijn we uitgecheckt en stappen wij in de auto om vervolgens, over de Colorado rivier, de staat Arizona binnen te rijden. Hier stoppen we in het plaatsje Bullhead City bij de Walmart om inkopen te doen zoals water, fruit, Star Wars en kleding. Tja je moet wat doen op de vroege morgen toch!

Onze eerste punt is het mijnstadje/ghost town 'Oatman', welke ligt in de Zwarte Bergen van Arizona. Op de weg naar Oatman toe staan er gewoon ezels op de weg, hahaha.

Oatman is gesticht in 1915 kort nadat twee goudzoekers hier voor $ 10 miljoen aan goud vonden. Oatman is in de afgelopen jaren een toeristiche trekpleister geworden, dankzij de wereldwijd groeiende belangstelling voor Route 66. Er zwerven wilde ezels rond in de stad, welke wij achter een man zagen aanlopen, haha dat was best grappig om te zien.

Vanuit Oatman rijden wij naar het plaatsje 'Kingman'. Hier komen wij terecht op de Route 66, en deze zullen wij een lange tijd gaan volgen. In Kingman zijn we gestopt om even de benen te strekken en wij zijn even informatie gaan halen in het visitor centrum. Bij het visitor centrum stond, aan de andere kant van de weg, een grote locomotief van de 'Santa Fe Railroad'. Jeetje wat een gevaarte!

We volgen de historische Route 66 naar het plaatsje 'Seligman'. Langs de Route 66 ligt ook een spoorlijn waar kilometers (1,5km) lange goederentreinen door de heuvels kruipen. Deze goederentreinen zijn geladen met 2 lagen containers en worden voortgetrokken door wel 3 locomotieven! Fantastisch om te zien. In Seligman zijn we uitgestapt om weer de benen te strekken en een bord te kopen van de 'Route 66'. En wie staan er op de parkeerplaats! Jahoor onze nederlandse buren van gisteren. Ongelooflijk ben je 5uur verder van het hotel en nog kom je ze tegen. Nou dit was wel de laatste keer hoor, want hun rijden naar de Grand Canyon en wij naar Sedona. We hebben ze een fijne vakantie gewenst en zijn verder gereden.

Vanuit Seligman was het nog ruim 3uur rijden naar ons hotel in Sedona, dus we gaan weer op weg. Wauw wat een verschillende landschappen onderweg, ik weet niet hoe ik dit moet uitleggen! Echt bizar wat een natuurlandschappen en het veranderd ook met het uur. We rijden door verschillende natuurreservaten door naar het plaatsje Jerome. Jerome is een kopermijnstadje/ghost town en ligt boven op de 'Cleopatra Hill'. De weg naar beneden was machtig mooi, een hele bochtige weg waar je maar 20mph mag rijden, en een super uitzicht!

Onderweg hadden we nog even een verkeersopstopping vanwege wegwerkzaamheden en moesten we wachten op het verkeer van de andere kant.

Na ruim 7,5uur gereden te hebben waren we aangekomen bij ons hotel in Sedona. Dit hotel (en onze kamer) kijkt uit op de 'Red Rock' mountains. We hebben vanavond even een was gedraaid, zijn even gaan afkoelen in het zwembad en hebben heerljk gegeten in het restaurant hier voor het hotel.

* uitzicht hotelkamer

Wat en dag! Het was een hele lange rit en dit zal ik niet vaker gaan doen, maar het was het wel waard. Ik heb geen moment moeite gehad met het rijden omdat er onderweg zoveel te zien is, maar toch was ik (danielle) blij dat ik bij het hotel stond.

Groetjes!
Daniƫlle & Niels

@Lea: Zoals ik volgens mij al gezegd heb, deze vakantie wordt met de dag mooier.

===================================================

Benzine: $19,01 - 6,792 gallon
Internet: op de kamer
Ontbijt: inbegrepen

1. Ach dat ezeltje haha is meer oor dan ezel.
    Maar deden die verder niks? ja het blijven beesten he je weet maar nooit.

Nou het weer is bij jullie beter dan hier in Nederland word van weekend wel iets beter maar helaas niet voor lang en van de week leek het net herfst.

Kan me voorstellen dat je blij bent dat je na zoveel uur rijden blij bent bij eht hotel te zijn en dan nog zo'n uitzicht.... Heb ook wel eens 700km alleen gereden(aantal uren waren meer door gigantische file) en ondanks mooie dingen word je toch wel gaar.

Tot de volgende update maar weer

2. Howdy!

Wij vonden Sedona ook erg mooi. Vooral 's avonds is het met de ondergaande zon erg mooi. Veel plezier nog!

Mazzel,

Rump!

3. Hallo met Ma
    Ik vind het gewldig dat jullie zo te volgen zijn.
    De natuur ziet er prachtig uit.Veel variatie in kleur en natuur schoon.
    Het uitzicht uit het hotel is heel mooi.
    Ik ga elke dag even langs de katten om die een beetje aandacht te geen.
    Veel kusjes Ma

4. Hoi

Wat een mooie foto's zeg! De omgeving is echt ontzettend mooi!, moeten daar toch ook een keer naar toe.

Veel plezier nog, en ik blijf jullie volgen.