Dinsdag, 7 september 2010

LA, Anaheim - Palm Springs

Vanmorgen hebben we even rustig aan gedaan, we werden pas om 8:00am wakker na een geweldige dag Disney gisteren. We hebben de spullen weer ingepakt, uitgecheckt en zijn naar de overkant van de straat gereden :). Bij de Target hebben we weer even wat water en snacks ingeslagen voor onderweg. Hierna hebben we ontbeten bij de MCdonalds, dat was weer een ervaring. Dit is best lekker!

Om 11:00am stapten we in de auto en rijden we naar Palm Springs. Weer was het mistig vanmorgen en maar 66F / 19gr. De autorit duurt ongeveer 2 uurtjes en wij hebben de tolwegen vermeden ingesteld op de TT dus het duurde iets langer. Na 1,5uur kwamen we de Cabazon outletcentre tegen maar hier zijn we niet gestopt. Deze outletcentre is zo groot dat je wel even de tijd nodig heb om hier rond te lopen, en we wilden ook graag rondlopen in Palm Springs dus moesten een keuze maken. Uiteindelijk stonden we rond 1:00pm bij ons hotel en konden wij al inchecken, dat was weer fijn.

Hier in Palm Springs was het weer zonnig en super warm. We hebben net niet de 100F gehaald, de temperatuur bleef steken op 96F / 36gr. Hier in Palm Springs willen we graag met de 'Aerial Tramway' omhoog naar de San Jacinto Mountains dus hebben bij de receptie een folder gepakt en zijn hier naartoe gereden. De weg ernaar toe ging al aardig omhoog, toen stonden we op de parkeerplaats en dat was weer even zweten om de berg op te lopen naar de ingang.

De 'valley station' van de kabelbaan staat op een hoogte van 2,642feet. We gaan met een kabelbaan omhoog naar 8,516feet in 10 minuten. De cabine van de kabelbaan draait 360graden rond zodat iedereen van het uitzicht kan genieten en foto's kan maken. Echt een belevenis (lees: danielle was doodsbang). Maar je moet het ervoor over hebben, anders kom je nergens.

Eenmaal boven was het echt spectaculair, WAUW, wat ziet dit er gaaf uit. Je kan in dit state park overnachten in de wildernis als je wilt of je kan rondlopen op de 54miles aan hiking-trails. Wij hebben een mooi rondje gelopen van 1,8miles en dit was meer dan genoeg. Ik heb weer een mooie prestatie achter mijn naam staan!

Rond 5:00pm hebben wij de kabelbaan weer naar beneden genomen en dit heeft Niels gefilmd. Helaas kan ik geen filmpjes plaatsen, dat is wel jammer. We hebben bij 'Denny's' lekker eten meegenomen naar de hotelkamer. Hier in het hotel hebben we nog even een paar baantjes getrokken in het zwembad en genoten van het uitzicht op de mountains.

Na heerlijk gegeten te hebben rusten we nog even uit op de hotelkamer want gisteren was toch wel een vermoeiende dag. Morgen staat ook weer een lange dag op de planning, dus vanavond weer optijd naar bed.

Groetjes!

Benzine: -
Internet: op de kamer
Ontbijt: inbegrepen

1. WOW wat een prachtige foto's en ik kan wel een beetje begrijpen dat Danielle bang was! Maar ik denk dat het uitzicht alles heeft goed gemaakt. Jullie hebben volgens mij echt een super vakantie als ik het zo zie en lees. Geniet ervan en tot jullie volgende blog. Kus Mariska

2. zo zeg dat zijn echt mooie plaatjes vanuit de kabelbaan, en wat een prachtige natuur daar zo.

Is inderdaad wel jammer dat je geen filmpjes kan plaatsen anders was het nog mooier geweest.

Veel plezier en op naar het volgend stuk van jullie vakantie.